Företag

Köpvillkor

Köpvillkoren gäller för Telegrossen (AS87 AB 559192-2868) beskrivs nedan som butik eller butiken, gäller även för beställningar via telefon eller mail. Andra eventuella villkor kan komma att förhandlas separat via order.

1. Allmänt

Vi tar emot beställningar via vår webshop/hemsida telefon eller mail. För att handla i butiken krävs att du är över 18 år gammal, är du under 18 år krävs tillstånd från målsman varav målsman är ansvarig. För privatpersoner gäller konsumentköplagen samt distans- och hemförsäljningslagen. Vid köp via oss oavsett betalmetod godkänner våra köpvillkor. En order godkänns av butik i samband med att leverans genomförs. Butiken förbehåller sig alltid rätten att annullera en beställning efter att en orderbekräftelse skickats ut till kund.

2. Priser

I butiken har du möjlighet att se priser inklusive eller exklusive moms. Priserna är i svenska kronor

3. Betalningsmetoder

Som kund har du möjlighet att välja olika betalalternativ för ditt köp. Butiken har äganderätten över varorna tills att betalning är slutförd. Debitering av ditt betalkort sker direkt

3.1 Svea Checkout

Svea Checkout är det enda betalalternativ som går att välja i butiken. Svea Checkout har i sig olika alternativ för hur man vill genomföra sitt köp och sin betalning. Genom att slutföra en order accepterar man Sveas Köpvillkor.

3.2 Förskottsbetalning

Vid förskottsbetalning betalas hela summan till angivet bankgironummer innan leverans sker.

4. Leveranstid

Beställningar som genomförs innan klockan 12.00 vardagar skickas normalt sett samma dag under förutsättning att varan finns i lager. Normal leveranstid för varor i lager är 1 arbetsdag men kan i undantagsfall vara upp till 2-5 arbetsdagar.
För varor som ej finns i lager har man möjlighet att maila oss för lagerinformation.
Vid leveransförsening kommer kund att få information om detta och när butiken uppskattar att kunna leverera, i detta fall har konsument möjlighet att häva sitt köp.

5. Leveransinformation

I Checkouten finns möjlighet att välja fraktsätt, fri frakt där paketet kommer till närmaste Servicepoint eller express där paketet levereras hem eller till företagsadressen.
Leveransmetod väljs i kassan i samband med beställning, kostnaden för respektive leveransmetod anges i samband med köp.
Vid returfrakt, ej uthämtade paket och supportärenden debiteras kund 150 kr inkl moms.

5.1 DHL företagspaket

Försändelse skickas med DHL freight ”business to business” för leverans till angiven adress innan kl. 17.00 nästkommande vardag. Avisering sker i regel i samband med att respektive beställning hanteras och levereras. För att försändelsen ska kunna lämnas på angiven adress måste företagets namn finnas synligt på adressen. I det fall en försändelse ej kan levereras aviseras den normalt via post/epost för uthämtning hos närmaste postombud.

5.2 Postnord varubrev

Försändelsen skickas i ett vadderat kuvert för leverans direkt till brevlådan.

5.3 Retursedel

Vid retur ansvarar kund för att packa produkten ordentligt.
Butiken skickar ut förbetald och utskriven fraktsedel så att kund enkelt kan skicka produkter tillbaka. Vid förlorad försändelse tillämpar man fraktbolaget rutiner och regler.
Varor skickas alltid åter med retursedel av kund på egen risk

6. Kollinummer

I syfte att motverka brott lämnas kollinummer endast ut till kund efter individuell prövning.

7. Paket som ej hämtas ut

Paket som ej hämtas ut räknas inte in i ångerrätten, kund kommer att debiteras för eventuella extrakostnader såsom frakt och administration.

8. Produktgaranti

Samtliga mobiltelefoner och surfplattor omfattas alltid av tillverkarens produktgaranti om inte annat anges. Vid garantiärenden hänvisar vi i första hand tilltillverkarens egna support se sida ”garanti och service” i vår butik.

9. Transportskador

I det fall er vara skadats under transporten skall du omedelbart anmäla felet till oss. Vid transportskada ber vi er att skapa en reklamation hos oss senast inom 48h från att försändelsen tagits emot och förtydliga i er fel beskrivning vilken typ av skada som skett.

10. Ångerrätt

Som näringsidkare har du ingen avtalad ångerrätt.

11. Reklamation

Som konsumentkund har du enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt i det fall er vara inte fungerar.
Reklamation godkänns endast i de fall där det kan konstateras att det rör sig om ett ursprungligt fel på produkten som fanns vid leverans. Om varan är mer än 6 månader är det kunds ansvar att bevisa att felet är ursprungligt och fanns vid leverans enligt sexmånadersregeln.
Som juridisk person omfattas ni enbart av köplagen.

Vid reklamation maila info@telegrossen.se därefter vägleder vi er.

12. Personuppgifter

Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är AS87 AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 559192-2868 och har sitt säte i Örebro. Om du vill ha mer information om vilka personuppgifter vi behandlar och dina rättigheter se vår integritetspolicy.

13. Force majeure

Vid händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknad, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantör, fördyrande omständighet, onormal valutakursförändring eller annan omständighet som Butiken ej kan råda över och skäligen ej kan förutses hänförs till Force majeure varpå Butiken befrias från sina förpliktelser enligt dessa köpvillkor.

14. Produktursprung

Våra Mobiler och Surfplattor är av så kallad EU-spec och har sitt ursprung från olika EU länder. Dessa produkter omfattas av tillverkarens hårdvarugaranti.

15. Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i form av felaktiga priser, leveranstider och tekniska specifikationer på vår hemsida.