Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:
Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis in-ear hörlurar), mobiltelefoner och Surfplattor. Om en vara har förseglats får Kunden inte bryta förseglingen om denne vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när Kunden bryter förseglingen. Med försegling avses även teknisk plombering (exempelvis serienummer).
Vid utövande av ångerrätten
Vid returfrakt och supportärenden debiteras kund 200 kr inkl. moms. Vid retur ansvarar kund för att packa produkten ordentligt. Butiken skickar ut förbetald och utskriven fraktsedel så att kund enkelt kan skicka produkter tillbaka. Vid förlorad försändelse tillämpar man fraktbolaget rutiner och regler. Varor skickas alltid åter med retursedel av kund på egen risk.
Kunden ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan, samt under returfrakten. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Om du skickar tillbaka en vara som inte kan säljas som ny kommer vi att debitera dig för den kostnad som värdeminskningen innebär för oss. På det belopp som ska återbetalas har Säljaren rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, kan variera mellan 20-80%, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.